.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتخاب الکاظمی پیروزی جریان مقاومت یا شکست!
اصلی ترین مطالبه ی جریان شیعی مجلس از الکاظمی می تواند خروج کامل امریکایی ها از کشور عراق باشد که در مجلس عراق به تصویب رسیده است.
انتخاب الکاظمی پیروزی جریان مقاومت یا شکست!

شمال نیوز: نیما هادی نژاد کیاسری/ اصلی ترین مطالبه ی جریان شیعی مجلس از الکاظمی می تواند خروج کامل امریکایی ها از کشور عراق باشد که در مجلس عراق به تصویب رسیده است.

در چند روز گذشته بعد از انتخاب الکاظمی به عنوان نخست وزیر عراق توسط مجلس تحلیل های فراوانی بین تحلیلگران و سیاست مدارن منطقه گفته شده است، که آیا این انتخاب مجلس عراق ، که باعث انتخاب الکاظمی در مقابل الزرفی برای نخست وزیری عراق به نفع و صلاح جریان مقاومت بوده است یا این انتخاب قدرت و معادلات منطقه به نفع امریکا خواهد کرد و نفوذ جریان مقاومت و ایران در عراق کاهش خواهد یافت؟!

 برای درک این موضوع ابتدا لازم است دلیل و تحلیل موافقان و مخالفان را بیان کنیم و یک بررسی اجمالی به دو چهره رقیب کرسی نخست وزیری بپردازیم.

چرا موافقان انتخاب الکاظمی رابرد مقاومت نسبت امریکا می دانند . جواب این سوال را می توان با بررسی اجمالی رقیب (الزرفی) بدست آورد.موافقان الکاظمی بر این اعتقاد می باشند که درست است الکاظمی مهره و گزینه اصلی جریان مقاومت نبوده است ولی در مقابل الزرفی که یک چهره و عنصر صد در صد امریکایی و با تابعیت امریکا بوده است پیروز شده است و طبق اسناد و قرائن الرزفی خدمت سازمان جاسوسی امریکا می باشد و این موضوع را می توان بامصاحبه و مواضع ایشان  پی برد

و مسئله ی  دیگری که موافقان انتخاب الکاظمی تایید میکنند بحث وحدت شیعی مجلس عراق هست که بر سرانتخاب الکاظمی به وجود آمد و باعث بیعت شیعی مجلس عراق شده است .

خیلی از کارشناسان منطقه بر این موضوع تاکید دارند با توجه به پیچیدگی جریان سیاسی مجلس و حکومت عراق این امکان وجود نداشته است تا نیرویی کامل منطبق برجریان مقاومت را برمسند نخست وزیری نشاند بخاطر همین موضوع انتخاب الکاظمی را برای برهم زدن سیاست های امریکا درمنطقه  بهتر میدانند

ولی در مقابل مخالفان انتخاب الکاظمی این انتخاب هم به ضرر جریان مقاومت و ایران میدانند و دلیل این این گروه را که چند دلیل دارد را می توان اینگونه بیان کرد که یکی از اصلی ترین آن بحث دست داشتن الکاظمی در ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهندس مهدی دانست با توجه به اینکه خیلی جاها تکذیب شده است ولی با این حال برای خیلی از مخالفین سوال است مخصوصا با توجه به این که الکاظمی در آن زمان ریس سازمان اطلاعات عراق بوده است ‌و ارتباطش با سرویس های امنیتی امریکاست که ایشون متهم به دست داشتن ترور سرداران محور مقاومت دارد.

دلیل دیگر مخالفان را می توان  در زندگی ایشان و بررسی رزومه سیاسی و فرهنگی و رسانه ایی شاید پیدا کرد . به عنوان مثال الکاظمی که در دولت بعث صدام محکوم به اعدام می شود و به امریکا میرود سال ۲۰۰۳  بعد از حمله امریکا به عراق به عنوان خبرنگار به کشورش برمیگردد که همین موضوع باعث می شود بعضی ها بحث دوتابیعتی بودن ایشان مطرح کنند و بعد از برگشتن به کشور که کار رسانه ایی انجام میداده است وارد تیم امنیتی عراق می شود و مسئول اطلاعات عراق می شود که نکته قابل تامل  که بیشتر مخالفین الکاظمی روی آن تاکید دارند در زمان مسئولیت ایشان در دستگاه اطلاعاتی و امنیتی عراق می باشد که حتی در طرح دروغین ترامپ مبنی بر کشتن و به هلاکت رساندن ابوبکر بغدادی توسط امریکا انجام شده است نه نیروهای مقاومت .

الکاظمی به عنوان یک مسئول امنیتی عراق این موضوع کذب نه تنها تاید میکند بلکه تلویحا از همکاری سرویس های امنیتی عراق با امریکا سخن می گوید.

از همین رو موضع گیری ها و مسئولیت ها و کارهای که الکاظمی انجام داده است باعث این شده است مخالفین این انتخاب را شکست جریان مقاومت می دانند و نظرشان به این است جریان مقاومت و مجلس شیعی از ترس مرگ(الزرفی) به تب( الکاظمی) راضی شده است.

حال بحث و نکته اصلی که در ذهن کارشناسان منطقه وجود دارد  کدام تحلیل درست می باشد و اینکه دیدار چند وقت پیش اقای شمخانی با الکاظمی چقدر می تواند به نفع جریان مقاومت و تغییر معادلات منطقه به نفع  ایران باشد تمام این سوالات با گذشت زمان و عملکرد الکاظمی در مقابل جریان مقاومت نسبت  به امریکامشخص خواهد کرد که شاید اصلی ترین مطالبه ی جریان شیعی مجلس از الکاظمی می توان خروج کامل امریکایی ها از کشور عراق باشد که در مجلس عراق به تصویب رسیده بوده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.